• خانه
  • خدمات
    • صندوق سرمایه‌گذاری
    • شتاب‌دهی
    • مسئولیت اجتماعی
    • آکادمی
  • رویدادها
  • اخبار
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
منو
  • خانه
  • خدمات
    • صندوق سرمایه‌گذاری
    • شتاب‌دهی
    • مسئولیت اجتماعی
    • آکادمی
  • رویدادها
  • اخبار
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
ارسال درخواست
نکات کلیدی برای VC هنگام ارزیابی یک سرمایه گذاری بالقوه
سرمایه‌گذاری
تاریخ انتشار:
۰۵ دی ۱۴۰۰
زمان مطالعه:
10 دقیقه

مدیریت پایدار

مدیریت تقریباً مهمترین عاملی است که سرمایه ‌گذاران خطر پذیر آن‌را مورد توجه قرار می‌دهند. سرمایه‌ گذاران خطرپذیر قبل از هر چیز در یک تیم، بر نحوه مدیریت و توانایی آن در اجرای برنامه‌های تجاری سرمایه‌ گذاری می‌کنند. آنها به دنبال مدیران «سبز» نیستند بلکه در پی مدیرانی هستند که مشاغلی پایدار همراه با بازدهی بالا برای سرمایه‌ گذاران ایجاد کنند. کسب و کارهایی که به دنبال سرمایه‌ گذاری در زمینه سرمایه ‌گذاری خطر پذیر هستند، باید بتوانند لیستی از افراد با تجربه و واجد شرایطی که در توسعه شرکت‌شان نقش اصلی را ایفا می‌کنند تهیه کنند. مشاغلی که فاقد مدیران با استعداد هستند باید حتی مایل به استخدام آنها از محیطی خارج از شرکت خود باشند. یک جمله قدیمی وجود دارد که برای بسیاری از سرمایه‌ گذاران خطر پذیر برتر صدق می‌کند: «آنها ترجیح می‌دهند روی یک ایده بد که توسط مدیری کارشناس اجرا شده‌است سرمایه‌ گذاری کنند تا یک برنامه تجاری بزرگ که توسط تیمی از مدیران بی‌تجربه پشتیبانی می‌شود.»

اندازه بازار

هدفمندی کسب و کار و اولویت بخشی به حضوری پررنگ و مناسب در بازار هدف، گامی مهم در جلب‌توجه سرمایه ‌گذاران خطر پذیر (VC) است. شرکت‌های VC معمولاً به منظور دریافت بازده‌ بالایی که از سرمایه‌ گذاری انتظار دارند، نسبت به سودآوری آن کسب و کار اطمینان حاصل می‌کنند و از این طریق با قطعیت بیشتری از سبک کار شرکت‌هایی که نمونه کار آن‌ها شانس رشد و فروش بیشتری دارد مطلع می‌گردند.

هرچه اندازه بازار بزرگ‌تر باشد، احتمال فروش تجارت بیشتر است و این امر سبب هیجان‌انگیزتر شدن تجارت برای سرمایه گذاران خطر پذیری که به دنبال راه‌های بالقوه برای خروج از سرمایه‌ گذاری خود هستند می‌شود. در حالت کلی و ایده‌آل، مشاغل با هدفی رشد می‌کنند که بتوانند مقام اول یا دوم بازار را به‌دست آورند.

سرمایه‌ گذاران خطر پذیر انتظار دارند که برنامه‌ تجاری کسب و کارها شامل تجزیه و تحلیل جزئیات بازار باشد و اندازه بازار نیز از کم به زیاد و بالعکس به آن‌ها ارائه شود. این مفهوم به معنای ارائه تخمین‌هایی است که در گزارش‌‎های تحقیقات بازار یافت می‌شود و بازخورد مشتریان بالقوه و تمایل آن‌ها برای خرید و پرداخت محصول تجاری را نشان می‌دهد.

شرط کیفیت محصول

سرمایه ‌گذاران خطر پذیر بیشتر تمایل دارند روی محصولات رقابتی، ماندگار و همراه با خدمات عالی سرمایه‌ گذاری کنند. آنها به دنبال راه حلی برای یک مشکل واقعی هستند که قبلاً توسط سایر شرکت‌های موجود در بازار حل نشده‌است. در واقع سرمایه گذاران خطر پذیر در پی محصولات و خدماتی هستند که مشتریان بدون آن قادر به انجام کاری نیستند یا محصول مورد نظر ارزان‌تر و با کیفیت‌تر از سایر محصولات مشابه در بازار است.

خلاقیت در تبلیغات

سرمایه گذار خطر پذیر به دنبال ایجاد چندین مزیتی رقابتی در بازار است. او می‌خواهد شرکت شما نمونه محصولات خود را قبل از ورود رقبا به بازار و سودآوری آماده کند. هرچه رقبا مشابه شما در بازار کمتر باشد، خلاقیت محصول شما مشهودتر و روند رشد و پیشرفت‌تان بهتر خواهد بود

ارزیابی خطرات احتمالی

کار سرمایه گذار خطر پذیر ریسک کردن است، بنابراین، سرمایه ‌گذار خطر پذیر می‌خواهد بداند وقتی در یک شرکت نوپا سرمایه‌ گذاری می‌کند، چه چیزی بدست می آورد. به‌همین منظور در رابطه با برنامه و هدف پیش‌رو تیم با صاحبان کسب و کارهای نوپا صحبت می‌کند و یا نقشه کسب و کارشان را می‌خواند. VC ها می‌خواهند درباره آنچه کسب و کار به دست آورده است یا قرار است به‌دست آورد اطلاعات واضح و روشنی داشته باشد:

آیا محصول تولیدی مناسب امروز یا ۱۰ سال آینده بازار است؟

آیا پول کافی در صندوق وجود دارد تا اهداف تولید را به طور کامل برآورده کند؟

آیا خروج نهایی از سرمایه گذاری و فرصت نمایش بازده وجود دارد؟

روش هایی که سرمایه‌ گذاران خطر پذیر اندازه‌گیری، ارزیابی و سعی در به حداقل رساندن ریسک آن می‌کنند، بسته به نوع صندوق و سرمایه‌ گذاران، متفاوت است، اما هدف تمام سرمایه گذاران خطر پذیر این است که ضمن ایجاد بازده تولید بالا، خطرات احتمالی را نیز کاهش دهند.

بازده بالا

سود حاصل از سرمایه گذاری مناسب و همراه با بازده بالا می‌تواند با از دست دادن سرمایه گذاری از بین رود. بنابراین، قبل از اینکه پول را به فرصت تبدیل کنید، خرج کنندگان سرمایه را بررسی کنید. سرمایه گذار خطر پذیر زمان زیادی را صرف بررسی صاحبان شرکت‌های نوپا می‌کند و به دنبال عناصر اصلی موفقیت است. او می خواهد بداند که هر مدیر، شایستگی و قدرت استفاده و کنترل فرصت‌های موجود در بازار را دارد یا خیر؟

رقابت همراه با ریسک

به‌عنوان مدیر یک کسب و کار نوپا باید برای موفقیت کنار هر سرمایه گذار خطر پذیر مهارت‌های تجاری خود را آزمایش کنید. با هزاران معامله‌گر رقابت کنید و نوبت خود را به صدر صف معاملات برسانید! قبل از شروع ریسک استراتژی‌های معاملاتی را به گونه‌ای تمرین کنید که وقتی آماده ورود به بازار واقعی هستید، از پس اجرای بی نقص یا کم نقص حرکت مورد نیاز شرکت خود برآیید.

مائده ولی زاده

۹۹.۶.۵

منبع مقاله:
–
نویسنده مقاله:
مائده ولی زاده

به اشتراک گذاری خبر:

اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در linkedin
مقالات مشابه
این متن با هدف توضیح درباره‌ی بخشی که در ادامه می‌آید نوشته می‌شود.
علم داده(Data Science)؛ سوخت قرن ۲۱
علم داده به انسان کمک می‌کند تا با تصمیم‌سازی‌های هوشمندانه با استفاده از تحلیل داده‌ها، در استراتژی‌های رشد و توسعه کسب‌وکار خود تغییر ایجاد کنند و در نهایت با استفاده از بیزینس مدل‌های جدید مبتنی بر داده ارزش‌آفرینی کند.
علم داده
۱۴۰۱/۰۵/۲۶
مشاهده
نکات کلیدی برای VC هنگام ارزیابی یک سرمایه گذاری بالقوه
است که سرمایه ‌گذاران خطر پذیر آن‌را مورد توجه قرار می‌دهند. سرمایه‌ گذاران خطرپذیر قبل از هر چیز در یک تیم، بر نحوه مدیریت و توانایی آن در اجرای برنامه‌های تجاری سرمایه‌ گذاری می‌کنند.
سرمایه‌گذاری
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
مشاهده
سرمایه‌گذاری خطرپذیر
تا به حال اسم سرمایه‌گذاری خطرپذیر به گوش‌تان خورده‌است؟ نوعی از سرمایه‌گذاری که با استفاده از سهام خصوصی و برای حمایت از شرکت‌های نوپا و یا کسب و کارهای کوچک شکل می‌گیرد، سرمایه‌گذاری خطرپذیر نام دارد.
سرمایه‌گذاری
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
مشاهده
رویدادها
اخبار
ارسال درخواست
درباره ما
تماس با ما
بلاگ
کلیه حقوق مادی و معنوی برای شرکت توسعه تجارت الکترونیک خاورمیانه محفوظ می باشد.