• خانه
  • خدمات
    • صندوق سرمایه‌گذاری
    • شتاب‌دهی
    • مسئولیت اجتماعی
    • آکادمی
  • رویدادها
  • اخبار
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
منو
  • خانه
  • خدمات
    • صندوق سرمایه‌گذاری
    • شتاب‌دهی
    • مسئولیت اجتماعی
    • آکادمی
  • رویدادها
  • اخبار
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
ارسال درخواست
کارگاه استراتژی نوآوری
لینک ثبت‌نام
تاریخ برگزاری:
زمستان 1401
محل برگزاری:
آکادمی آن‌سو – به صورت حضوری-آنلاین
موضوع رویداد:
کارگاه استراتژی نوآوری
هزینه‌ی رویداد:
2 میلیون تومان
سرفصل‌های رویداد
آشنایی با مفهوم استراتژی نوآوری
مشخصات مدرسین
جزئیات رویداد

پایداری در آینده

ثبت نام در کارگاه

درباره کارگاه

✅ مزیت رقابتی پایدار چگونه به وجود می‌­آید؟

✅ چگونه باید در تحولات فناوری، بقای شرکت خود را تضمین کنیم؟

✅ چگونه می‌توان ظرفیت‌های نوآوری را در سازمان ایجاد و برای حفظ آن‌ها تلاش کرد؟

✅ شرکت‌های بزرگی که تا به امروز نام آن‌ها در تاریخ ماندگار شده است، چه ارتباطی با نوآوری داشته‌­اند؟

در پاسخ به این سؤالات شاید بتوان گفت، عامل شکست یا موفقیت شرکت‌ها، عدم انجام فعالیت‌های نوآورانه نیست بلکه دلیل شکست در عدم وجود یک استراتژی نوآوری منسجم و ایجاد هارمونی برای فعالیت‌های نوآورانه می­باشد، تا از این طریق بتوان تلاش‌های نوآوری را با استراتژی کلی کسب‌وکار هم‌سو کرد.

امروز در بازارهای آشفته و محیط پویا تناسب کسب‌وکارها با محیط بیرونی به منظور استفاده از فرصت‌ها، دوری از تهدیدها و متناسب‌سازی توانمندی‌های سازمانی برای استفاده از این فرصت‌ها به یک اصل اساسی برای کسب‌وکارها تبدیل شده است.

استراتژی نوآوری مجموعه‌ای از فعالیت‌های نظام‌­مند، فراگیر و خلاقانه بوده که در راستای پشتیبانی از رشد آتی سازمان تدوین می‌گردند. هیچ دو استراتژی نوآوری شبیه به یکدیگر نیستند اما حداقل همه‌ی آن‌ها باید هدف فعالیت‌های نوآوری سازمان و ابتکارات کلیدی آن را تشریح کنند.

یک استراتژی نوآورانه می‌تواند ما را در تصمیم‌گیری در مورد چگونگی استفاده از منابع برای دستیابی به اهداف کسب‌وکار برای نوآوری، خلق ارزش و ایجاد مزیت رقابتی یاری رساند. به زعم شومپیتر، ابداع روش‌های جدید و نوآورانه از محصولات و خدمات همیشه برای حیات گروه‌ها در محیط‌های رقابتی مهم بوده است. نوآوری به عنوان فرایندی رایج در کسب‌وکارهای مختلف، فرصت‌های اساسی را برای سازمان در گرفتن بازارهای جدید و از بین بردن کسادی و رکود به وجود می‌آورد.

در این کارگاه با کمک ابزارهای مختلف، برخی از متدهای اصلی که توسط سازمان‌هایی مانند اپل، آمازون، سامسونگ و گوگل اجرا می‌شوند، ارزیابی کرده و قصد داریم نشان دهیم که سبدهای نوآوری استراتژیک متوازن چگونه طراحی می‌شوند.

  • ۱۶ ساعت آموزشی
  • زمستان ۱۴۰۱
  • ارائه‌ی گواهینامه پایان دوره
  • به صورت حضوری و آنلاین
  • شهریه دوره (حضوری): ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان
  • شهریه دوره (آنلاین): ۲ میلیون تومان

دستاوردها

یادگیری کامل ابزارهای کاربردی و عملیاتی تدوین استراتژی نوآوری

کسب توانایی تدوین استراتژی نوآوری برای شرکت

درک و شناخت نوآوری و همسو بودن استراتژی نوآوری با استراتژی کلان سازمان

برنامه زمانی کارگاه

پنجشنبه ۴ اسفند

ساعت ۰۸:۳۰ - ۱۲:۳۰

جمعه ۵ اسفند

ساعت ۰۸:۳۰ - ۱۲:۳۰

پنجشنبه ۱۱ اسفند

ساعت ۰۸:۳۰ - ۱۲:۳۰

جمعه ۱۲ اسفند

ساعت ۰۸:۳۰ - ۱۲:۳۰

محتوای کارگاه

برای جزئیات بیشتر روی سرفصل‌ها کلیک کنید.

آشنایی با مفهوم استراتژی نوآوری

ارتباط و تعامل مفهوم استراتژی نوآوری با استراتژی‌های سطوح سازمان و کسب‌وکار

آشنایی با فرآیندهای کلیدی در استراتژی نوآوری سازمان
  • شناخت آینده و تصویرسازی
  • ارزیابی و شناخت
  • تهیه سبد نوآوری
  • برنامه اقدام
تدوین ارکان جهت‌ساز نوآوری شرکت از طریق آشنایی با نحوه پیاده‌سازی ابزارهای کلیدی برای شناخت آینده و تصویرسازی استراتژی نوآوری شرکت در قالب کار گروهی
  • اسکن محیط خرد و کلان
  • تحلیل ذینفعان
  • سناریونویسی
  • ۳ افق نوآوری
  • ماتریس هدف نوآوری/ چشم‌انداز نوآوری
  • نقشه رسالت نوآوری
تدوین فاز شناخت از طریق آشنایی با نحوه پیاده‌سازی ابزارهای کلیدی برای ارزیابی و شناخت استراتژی نوآوری شرکت در قالب کار گروهی
  • ماتریس فناوری- محصول- بازار
  • درخت فناوری / نقشه دانش / زنجیره ارزش
  • TRL و SRL
  • ابزار ۱۰ گونه نوآوری
  • ابزار DNA نوآوری
تدوین سبد نوآوری و برنامه اقدام استراتژی نوآوری شرکت از طریق آشنایی با ابزارهای کلیدی در قالب کار گروهی
  • ماتریس‌های دسته‌بندی محصولات (آنسوف، GE و BCG)
  • ماتریس جذابیت – توانمندی
  • ماتریس ارزش موردانتظار – احتمال موفقیت
  • ماتریس آوردگاه نوآوری
  • ماتریس استراتژی نوآوری و رویکردهای ۱۶ گانه
  • طرحواره نوآوری

مدرس

مهدی محمدی

دانشیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

مخاطبین

مدیران ارشد صنعت و کسب‌وکارها

دانشجویان رشته مدیریت نوآوری و استراتژی

مدیران محصول و صاحبین کسب‌وکارهای نوآور

برای دانشجویان، اعضای استارتاپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها تخفیف در نظر گرفته شده است؛ در صورت تمایل به دریافت کد تخفیف، پیش از ثبت نام، از طریق واتساپ (۰۹۳۰۰۱۴۲۱۱۸) با ما در ارتباط باشید.

با توجه به اینکه تعاملی بودن کارگاه موجب اثربخشی آن است، آکادمی آن‌سو ثبت نام حضوری را به شما پیشنهاد می‌کند.

ثبت نام در کارگاه

اطلاعات بیشتر در مورد محتوای دوره

جهت کسب هرگونه اطلاعات بیشتر و یا ثبت‌نام رویداد می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل نمایید.
09300142118
[email protected]
به اشتراک گذاری رویداد:
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در linkedin
رویدادها
اخبار
ارسال درخواست
درباره ما
تماس با ما
بلاگ
کلیه حقوق مادی و معنوی برای شرکت توسعه تجارت الکترونیک خاورمیانه محفوظ می باشد.