درباره دوره
کسبوکارها بهصورت پیوسته در تلاشاند تا درک خود را از وضعیت کنونی محیط کسبوکار افزایش داده، جایگاه خود را در محیط رقابتی کنونی تثبیت کنند و بر چگونگی تأثیر پدیدههای مختلف بر کسبوکار خود آگاه شوند.
آنچه که برای این کسبوکارها ضروری است امکان پیشبینی و یا داشتن درکی حداقلی از رفتارهای محیط کسبوکارشان در آینده است.
تمامی این موارد همان چیزی است که در نتیجه تحلیل دادهها حاصل میشود. به عبارت دیگر تحلیل دادهها، روشی نظاممند و محاسباتی برای مطالعه حوزههای مختلف است. ابزارهای متفاوتی برای این روش نظاممند وجود دارد که یکی از آنها زبان R است. این زبان اصولاً برای نابرنامهنویسان طراحی شده تا بتوانند بدون ترس از پیچیدگیهای برنامهنویسی تمام تمرکز خود را بر روی تحلیل بگذارند و همزمان کنترل تمام ابعاد داده را در دست بگیرند دوره تحلیل دادههای کسبوکار در R برای تحلیلگرانی طراحی شده است که میخواهند تحلیل دادهها را یاد بگیرند. به طور کلی در این دوره ابتدا با کاربردهای علوم داده در کسبوکار آشنا خواهیم شد و سپس با استفاده از R تلاشی برای حل چند مساله شایع (مارکتینگ ، فرایند و عملیات) در کسبوکارها خواهیم داشت.
- ۱۲ ساعت آموزش
- بهار ۱۴۰۲
- ارائهی گواهینامه پایان دوره
- پیشنیاز: دارد
- به صورت ترکیبی آنلاین و حضوری
- شهریه دوره (حضوری): ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان
- شهریه دوره (آنلاین): ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
دستاوردها
یادگیری زبان برنامهنویسی R، مصورسازی دادهها و ...
حل مسائل کسبوکار با استفاده از راه حلهای مبتنی بر استفاده از دادهها (مارکتینگ/عملیات و فرایند)
۱۲ ساعت کارگاه آموزشی (حضوری/آنلاین) + دریافت حساب کاربری مدرسه دقیقه (محتوا، آموزش، حل تمرین)
کار با دادههای حقیقی حین کارگاه
برنامه زمانی کارگاه
سهشنبه ۰۵ اردیبهشت
ساعت ۱۸:۰۰ - ۲۰:۰۰ وبینار آشنایی با R
پنجشنبه ۰۷ اردیبهشت
ساعت ۰۹:۰۰ - ۱۲:۰۰
جمعه ۰۸ اردیبهشت
ساعت ۰۹:۰۰ - ۱۲:۰۰
پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت
ساعت ۰۹:۰۰ - ۱۲:۰۰
جمعه ۱۵ اردیبهشت
ساعت ۰۹:۰۰ - ۱۲:۰۰
محتوای دوره
برای جزئیات بیشتر روی سرفصلها کلیک کنید.
هدف از این جلسه ایجاد نگرشی جدید در ذهن شما برای حل مسائل کسبوکار است. مشاهده و بررسی مطالعات موردی انجام شده در شرکتهای داخلی و خارجی میتواند افق دید شما را برای استفاده از روشهای مشابه گسترش دهد.
هدف اصلی در این جلسه آن است که چطور میتوان مسئلهای را درست صورتبندی کرد. صورتبندی صحیح مسئله و شکستن آن به مسائل کوچکتر میتواند شما و یا مخاطب شما را به درک بهتری از فضای بزرگتر برساند.
برای تحلیل داده ناگزیر هستیم با اعداد آشتی کنیم. نحوه پیدا کردن روندها و مقایسه آنها از اهداف این جلسه است. آشنایی با روشهای آماری و کاربرد آنها از دیگر محتوای این جلسه خواهد بود.
تحلیل توصیفی دادهها چطور به حل مسئله ما کمک خواهد کرد؟ هدف از این جلسه مصورسازی دادههای واقعی است.
چطور میشود در یک دوراهی تصمیم گرفت؟ هدف از این جلسه حل مسئله واقعی برای کمک به تصمیمگیری در حوزه بازاریابی خواهد بود.
تحلیل کسبوکار تنها در بازاریابی خلاصه نمیشود. عملیاتهای جاری کسبوکارها نیز قابلیت بررسی با دادهها را دارند. هدف از این جلسه طراحی یک مسئله و شروع به پاسخ دادن به آن برای یکی از فرایندهای عملیاتی در شرکتها است.
مدرسها
علیرضا کدیور
مدرس علوم داده در مدرسه پردازش و تحلیل داده دقیقه
بهمن اجدری
مدرس علوم داده در مدرسه پردازش و تحلیل داده دقیقه
پیشنیاز دوره
مهمترین پیشنیاز این دوره کنجکاوی است.
اگر با نگاه به اطراف خود سؤالاتی در ذهن شما ایجاد میشود و دنبال راه حلهای مبتنی بر استفاده از دادهها میگردید میتوانید مطمئن شوید که در این دوره سرنخهای مناسبی پیدا خواهید کرد علاوه بر آن آشنایی با R بسیار مفید خواهد بود.
اگر با R هیچ آشنایی قبلی ندارید لازم است در وبینار ۲ ساعته پیش از شروع دوره شرکت کنید و همچنین دوره مکتوب آموزش مقدماتی R که در اختیار شما قرار داده میشود را مطالعه کنید.
مخاطبین
مدیران بازاریابی و کسبوکارها
مدیران محصول و افراد فعال در حوزه توسعه کسبوکار و بهبود فرایند
کلیه علاقهمندان به حوزه تحلیل دادههای کسبوکار
دانشجویان و فارغالتحصیلان جویای کار
پس از ثبت نام اولیه در خصوص پرداخت شهریه و اطلاعات تکمیلی دوره با شما در ارتباط خواهیم بود.
برای کسبوکارهای کوچک و متوسط تخفیف ویژه و برای اعضای شتابدهندهها و استارتآپها تخفیف در نظر گرفته شده است.
واتساپ آنسو: ۰۹۳۰۰۱۴۲۱۱۸