درباره دوره
شاید رسالت همه ما در زندگی این باشد که یک داستان خوب تعریف کنیم. زندگی تماماً یک قصه است و ما بازیگران آن هستیم. هر کاری که انجام میدهیم برای پیشبرد داستان زندگی است و هر کسی قصهگوی داستان خودش است. قصهگوی تغییر و تحولات درونی، اتفاقهای بیرونی، تصمیمها، موفقیتها و شکستهایش.
هر کسبوکاری برای خود هویت، لحن و شخصیتی دارد. پس هر کسبوکار هم قصهای برای تعریف کردن و پیامی برای منتقل کردن دارد. دوست دارد کسانی را پیدا کند که شیفته شنیدن داستانهایش باشند. ما، به عنوان صاحبان برندها، باید به کسبوکارمان کمک کنیم تا بتواند با صدای بلندتر و به شیوه درستتری حرفش را بزند. به جای این که پیامهایش را یکی یکی از روی کاغذ بخواند، بتواند خودش را در یک قصه تعریف کند. بگوید کیست، از کجا آمده، پیامش چیست و چرا باید به حرفش گوش کنیم. در دنیایی که هر گوشهاش تبلیغی وجود دارد که در آن کسبوکاری از مزیتهای خود تعریف میکند، فقط صدای کسی شنیده میشود که یاد گرفته درست صحبت کند و چطور با تعریف کردن یک داستان پرکشش، خواننده را با خودش بالا و پایین ببرد و در او همزادپنداری ایجاد کند.
این روزها، خوشبختانه، کسبوکارهای بیشتری متوجه این موضوع شدهاند و هر روز به داستانسرایی در کسبوکار روی میآورند. برای موفق شدن در این زمینه، اول باید بدانند یک داستان خوب چیست و چه المانهایی دارد. بعد باید آنقدر تمرین نوشتن کنند تا متوجه شوند چطور از این ابزارها درست استفاده کنند. چطور کلمهها را کنار هم بچینند تا یک نوشته پاکیزه، خلاق و مهیج به مخاطب ارائه و او را درگیر کنند.
ما در کارگاه روایتگری در کسبوکار (کمپ پروژه) قرار است در کنار هم داستانسرایی برای کسبوکار را تجربه کنیم. اگر دوست دارید قصهگوی داستان خود یا برندتان باشید و افراد را به شنیدن داستانتان ترغیب کنید، این کارگاه مخصوص شماست. ما در این کارگاه در کنار هم یاد میگیریم چطور به بهترین شکل داستان برندمان را تعریف کنیم.
- ۱۶ ساعت آموزش
- بهار ۱۴۰۲
- ارائهی گواهینامه پایان دوره
- به صورت ترکیبی آنلاین و حضوری
- شهریه دوره (حضوری): ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان
- شهریه دوره (آنلاین): ۲ میلیون تومان
دستاوردها
آشنا شدن با مفاهیم روایتگری در کسبوکار
ایجاد تفاوت برای رساندن پیام برند به مخاطب در شلوغی پیامهای مشابه
آشنایی با ساختارهایی روایی برای کسبوکار
آشنایی با مفاهیم نوشتن متقاعد کننده
سرفصلها و قلابهای بیشتر برای مطالعه به صورت تخصصی
برنامه زمانی کارگاه
پنجشنبه ۰۷ اردیبهشت
ساعت ۱۴:۰۰ - ۱۸:۰۰
جمعه ۰۸ اردیبهشت
ساعت ۱۴:۰۰ - ۱۸:۰۰
پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت
ساعت ۱۴:۰۰ - ۱۸:۰۰
جمعه ۱۵ اردیبهشت
ساعت ۱۴:۰۰ - ۱۸:۰۰
محتوای کارگاه
برای جزئیات بیشتر روی سرفصلها کلیک کنید.
- داستان چیست؟
- یک داستان خوب از چه اجزایی تشکیل میشود؟
- تفاوت روایت و داستان
- علم داستانسرایی (شیمی احساسات)
- بازاریابی نسل چهارم و عصر جدید
- چرایی بازاریابی محتوایی و ارتباط آن با داستانسرایی
- مشتری و پرسونا
- چرا برند به داستان نیاز دارد؟
- تفاوت روایتگری در کسبوکار و داستان سرایی؛ چرا باید داستان بگوییم و نه روایت؟
- تاریخچه داستانسرایی برای کسبوکارها
- نمونههای موفق داستانسرایی کسبوکار
- چگونگی استخراج ایدهی داستانی از دل روایت کسبوکار
- محتوای طولانی لزوماً یک داستان نیست
- همه مطالب نباید داستانی را روایت کنند
- بیشتر بازاریابهای محتوایی داستاننویس نیستند
- شخصیتپردازی برند در بازاریابی محتوایی داستانمحور
- دایره طلایی در داستانسرایی کسبوکار
- مقدمهای بر استفاده از ساختارهای دراماتیک در بازاریابی داستانمحور
- چگونگی استخراج ایدهی داستانی از دل روایت کسبوکار
- شیوههای استفاده از ساختارهای دراماتیک مرسوم سهپردهای، سفر قهرمان و حلقهی روایت برای ایجاد محتوای داستانمحور
- استفاده از فرمولهای پلاتی در نوشتن برای خلق کشش روایی؛ تفنگ چخوف، اصل تخاصم، قاعدهی قلاب و…
- ایجاد تعلیق و کنجکاوی در متن با استناد به مدلهای روایت داستانهای کارآگاهی
- بررسی پتانسیلهای شخصیتپردازی برند در متن داستانمحور
- کتاب مقدس داستان
- سیستم فعال داستانی
- طراحی دنیای مشارکتی در داستانسرایی
- بوم کسبوکار در برابر بوم داستان
- بوم داستان
- هدف
- مخاطب
- پیام اصلی
- فراخوان عمل
- داستان
- چه کسی و کجا؟
- لحن و قالب
- کمپین
- خروجی و دستاورد
مخاطبین
مدیران بازاریابی و مدیران کسبوکارها
فعالین حوزه برندینگ
مدیران محصول
دانشجویان و فارغالتحصیلان جویایکار
علاقهمندان به حوزه بازاریابی محتوا
برای دانشجویان، اعضای استارتاپها و شتابدهندهها تخفیف در نظر گرفته شده است؛ در صورت تمایل به دریافت کد تخفیف، پیش از ثبت نام، از طریق واتساپ (۰۹۳۰۰۱۴۲۱۱۸) با ما در ارتباط باشید.
با توجه به اینکه تعاملی بودن کارگاه موجب اثربخشی آن است، آکادمی آنسو ثبت نام حضوری را به شما پیشنهاد میکند.