درباره مدرسه تابستانه برنامهنویسی نوجوانان
در عصر دیجیتال، والدین باید فرزندان خود را با مهارتهایی تجهیز کنند تا بتوانند برای بهترین مشاغل در آینده واجد شرایط شوند. ارتباطات آینده در بستر دنیای مجازی شکل خواهد گرفت و دانستن مهارتهای برنامهنویسی و کارآفرینی فناورانه امری ضروری است که با دانستن آداب اجتماعی اولیه برابری میکند.
آکادمی آنسو دورهی برنامهنویسی و مهارتهای کارآفرینی فناورانه نوجوانان را در تابستان ۱۴۰۲، با هدف آشنایی نوجوانان با زبان برنامهنویسی و با شعار «آینده ساختنی است!» برگزار میکند. برنامهنویسی به عنوان مهمترین مهارت تقاضا شده در سالهای اخیر ظاهر شده است. از سوی دیگر برنامهنویسی منجر به افزایش تفکر انتقادی، توانایی حل مسئله و خلاقیت در نوجوانان میشود؛ و علاوه بر ارتقای توانمندیهای فردی، آنان را برای ورود به فضای کار آماده میکند. به همین دلیل است که یادگیری برنامهنویسی امروزه برای نوجوانان بسیار مهم و آیندهساز میباشد.
- ۳۶ ساعت آموزشی
- تابستان ۱۴۰۲
- ارائهی گواهینامه پایان دوره
- شهریه دوره: ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
- مخاطبین دوره: رده سنی ۹ الی ۱۴ سال
- زمان برگزاری: یکشنبهها و سهشنبهها ساعت ۹ الی ۱۲ ، تابستان ۱۴۰۲
- کلاسهای آموزشی: ۱۶ جلسهی آموزشی، به صورت آنلاین
محتوای مدرسه تابستانه برنامهنویسی آکادمی آنسو
برنامه نویسی پایتون
با توجه به استقبال گسترده و درخواست برای برگزاری دورههای برنامهنویسی آکادمی آنسو، دوره آموزش پایتون برای نوجوانان طراحی شده است.
مهارتهای حل مسئله
از جمله مسائل پیش روی نوجوانان توانایی شناسایی مسئله و حل آن است. این توانایی به نوجوان کمک میکند که ارتباط خود با محیط اطراف را بهتر مدیریت کند.
سرفصلهای دوره برنامهنویسی پایتون
برای جزییات بیشتر روی سرفصلها کلیک کنید.
- تاریخچه کامپیوتر و زبانهای برنامهنویسی
- معرفی google colab
- معرفی ایجاد cell cod و cell text و دستور print
- انواع دادهها
- انواع عملگرها
- تقدم عملگرها
- تغییر نوع داده با دستورات ()int(),float(),str
- دستور ()input
- دستور if
- دستور else
- دستور elif
for loop
While loop
function
- نصب anaconda and python and vscod
- حل سوال و مرور تمام جلسات گذشته
معرفی مفهوم کتابخانهها
حل سوال و مرور تمام جلسات گذشته
- نصب pygame
- شروع بازی جنگ سفینهها
ادامه بازی جنگ سفینهها
ادامه بازی جنگ سفینهها
ادامه بازی جنگ سفینهها
- ساخت فایل exe از بازی
- نصب و معرفی کتاب خانه tkinter برای ساخت gui
پروژه و رفع اشکال
پروژه و رفع اشکال
سرفصلهای مهارتهای حل مسئله
سرفصلهای این دوره پوششدهنده مباحث مرتبط با مراحل شناخت مسئله، رسیدن به راه حل و نحوه مواجهه با مسئله خواهد بود.