درباره بوتکمپ مدیریت فرآیندهای کسبوکار
- پاییز ۱۴۰۴
- ۳۲ ساعت آموزش + ۴ ساعت سخنرانی
- ۸ جلسه آموزشی + ۱ جلسه سخنرانی (انتقال تجربه)
- ارائهی گواهینامه پایان دوره
- برگزاری کلاس ها به صورت حضوری
- شهریه دوره: ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان(بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده )
- قابلیت پرداخت به صورت قسطی
چرا دوره BPM ؟
افزایش سرعت کسب و کار
مدیریت فرآیندهای کسب و کار میتواند با حذف تأخیرها، خودکارسازی بخشهایی از فرآیند، موازی سازی فرآیندها و ایجاد محدودیتهای زمانی برای هر قدم زمان سیکل را تا حدود بسیار زیادی کاهش دهد.
بهبود تصمیم گیری
با تجمیع همه اطلاعات مرتبط با یک فرآیند و ارائه اطلاعات به شرکای فرآیند، دقت و سرعت تصمیمگیری افزایش مییابد.
چابکی کسب و کار
با استفاده از BPM سازمانها قادر خواهند بود که محیطهای کسب و کاری متناسب با نیاز مشتریان ایجاد کنند، تا بتوانند در سطح کسب و کار با ایجاد یک سبد رقابتی خود را سریعاً و به سادگی تطبیق دهند
بهینه سازی و حذف فعالیتهای غیر ضروری
با حصول کارآیی بیشتر در اجرای یک فرآیند، عملاً کاهش هزینه حاصل خواهد شد و میتوان ارتباط مستقیمی بین مؤلفه کارآیی و کاهش هزینه برقرار نمود.
تسهیل نظارت، اندازه گیری و پایش فعالیت ها
زمانی که فرایندها از تکنولوژی و بر بستر فناوری اطلاعات اجرا میشوند، شرایط گزارش و ابزارهای آنالیزی را برای تصمیم گیری های اجرایی فراهم می کند.
تخصیص بر اساس حجم کار
حوزه های اصلی تمرکز
مدیریت فرایندهای کسب و کار، مدلسازی فرایند با محوریت BPMN، ویژوال پارادایم
نظارت و کنترل بر طراحی، مدل سازی، اتوماسیون با BPMS
مدیریت تحول تغییر در BPM
فرایندکاوی Process Mining
داده محور کردن فرایندها و کشف گلوگاه ها با ابزار Celonis و شناخت نقاط قابل بهبود فرآیند
آشنایی با فرآیندکاوی و جایگاه آن در مدیریت فرآیندهای کسب و کار
آشنایی با ایجاد Event Log از دادههای ثبت شده
کسب توانمندی در استفاده از ابزارهای قدرتمند Disco و ProM به منظور تحلیل و استخراج دانش از داده های استخراج شده در Event Log
کشف مدلهای فرآیندی و تحلیل انطباق فرآیند و کشف انحرافات و ابزار های BPMS
سرفصل های بوتکمپ
- تعریف فرایند و تفاوت آن با پروژه و وظیفه
- اهمیت مدیریت فرایندها در تحقق اهداف تجاری
- چرخه حیات فرایند (شناسایی، طراحی، اجرا، پایش، بهبود)
- معماری فرایند
- روشهای شناسایی فرایندهای کلیدی سازمان.
- آموزش BPMN
- شناسایی گلوگاهها، اتلافها و نقاط بهبود.
- ابزارهای تحلیل
- آموزش ویژوال پارادیم
- شبیهسازی فرایند
- فرایندکاوی
- ابزارهای فرایندکاوی
- تفاوت بهبود فرایند (BPM) و مهندسی مجدد (BPR)
- معرفی چارچوبهای بهبود(Lean، Six Sigma، کایزن)
- نمودار علت و معلولی
- نقش فناوری در مدیریت فرایند (معرفی BPMS و ERP)
- مدیریت مقاومت در برابر تغییر و فرهنگسازی بهبود مستمر
- تعیین شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI)برای پایش فرایندها
- طراحی برنامه اقدام (Action Plan ) برای اجرای بهبودها
- طراحی فرایند در BPMS
- .طراحی دیتا مدل
- طراحی فرم ها
- طراحی قوانین کسب و کار
- عملیاتی سازی فرایند
- کنترل و پایش فرایند در BPMS