صنعتی متفاوت را تصور کنید!
درباره کارگاه
- آیا مزیت رقابتی پایدار است
- چگونه باید در تحولات فناوری، بقای شرکت خود را تضمین کنیم؟
- چرا ایجاد و حفظ ظرفیت برای نوآوری بسیار سخت است؟
- آیا شرکتهای بزرگی که تا به امروز فقط نام آنها در تاریخ ماندگار شده است،فعالیت نوآوانه نداشتند؟
در پاسخ به این سوالات شاید بتوان گفت، عامل شکست یا موفقیت شرکتها،عدم انجام فعالیتهای نوآورانه نیست بلکه شکست در بیان یک استراتژی نوآوری و ایجاد هارمونی برای فعالیتهای نوآورانه است تا بتواند تلاشهای نوآوری را با استراتژی کلی کسبوکار همسو کند.
استراتژیهای نوآورانه نقش کلیدی در نحوه ایجاد محصولات دارند و تعهدی است به یک مأموریت نوآوری مشترک و مجموعهای ساختاریافته از فعالیتها که هدف آن حمایت از رشد آتی سازمان است.
هیچ دو استراتژی نوآوری یکسان نیستند. اما همه آنها باید حداقل، هدف فعالیتهای نوآورانه سازمان شما و ابتکارات کلیدی را که به شما در دستیابی به آن کمک میکند، مشخص کنند. به همین دلیل، استراتژیهای نوآوری مناسب برای همهی ذینفعان، ساده، واضح و قابل درک است. یک استراتژی نوآورانه تصمیمگیری در مورد چگونگی استفاده از منابع برای دستیابی به اهداف کسب و کار برای نوآوری، ارائه ارزش و ایجاد مزیت رقابتی را طراحی میکند. بهزعم شومپیتر، ابداع روشهای جدید و نوآورانه از محصولات و خدمات همیشه برای حیات گروهها در محیطهای رقابتی مهم بوده است. نوآوری بهعنوان فرایندی رایج در بخشهای، مختلف صنعت فرصتهای اساسی را برای سازمانها درگرفتن بازارهای جدید و از بین بردن کسادی و رکود به وجود میآورد.
در این کارگاه با کمک ابزارهای مختلف، برخی از متدهایی اصلی که توسط سازمانهایی مانند اپل، آمازون، سامسونگ و گوگل اجرا میشوند، ارزیابی کرده و قصد داریم نشان دهیم که سبدهای نوآوری استراتژیک متوازن چگونه طراحی میشوند.
- ۱۲ ساعت آموزشی
- زمستان ۱۴۰۳
- ارائهی گواهینامه پایان دوره
- به صورت حضوری
دستاوردها
یادگیری کامل ابزارهای کاربردی و عملیاتی تدوین استراتژی نوآوری
کسب توانایی تدوین استراتژی نوآوری برای شرکت
درک و ارزیابی استراژی نوآوری سازمانها درک و شناخت نوآوری و همسو بودن استراتژی نوآوری با استراتژی کلان سازمان
برنامه زمانی کارگاه
پنجشنبه ۲۹ آذر
ساعت ۹:۰۰ - ۱۳:۰۰
پنجشنبه ۶ دی
ساعت ۹:۰۰ - ۱۳:۰۰
پنجشنبه ۱۳ دی
ساعت ۹:۰۰ - ۱۳:۰۰
محتوای کارگاه
برای جزئیات بیشتر روی سرفصلها کلیک کنید.
تدوین ارکان جهت ساز نوآوری شرکت از طریق آشنایی با نحوه پیاده سازی ۶ ابزار کلیدی برای شناخت آینده و تصویرسازی استراتژی نوآوری شرکت در قالب کار گروهی شامل:
- اسکن محیط خرد و کلان
- تحلیل ذینفعان
- سناریونویسی
- ۳ افق نوآوری
- ماتریس هدف نوآوری/ چشم انداز نوآوری
- نقشه رسالت نوآوری
آشنایی با مفهوم استراتژی نوآوری و ارتباط وتعامل آن با استراتژیهای سطوحسازمان و کسبوکار آشنایی با ۳ فرآیند کلیدی در استراتژی نوآوری سازمان شامل:
• شناختآینده و تصویرسازی
• ارزیابی و شناخت
• تهیه سبد نوآوری
• برنامه اقدام
آشنایی با مبانی و مفاهیم نوآوری و شناخت استراتژی نواوری
آشنایی با گامها و ابزارهای تدوین استراتژی نواوری
نحوه تعامل استراتژی نوآوری با استراتژی سطح سازمان
مدرس
مخاطبین
مدیران ارشد صنعت و کسبوکارها
دانشجویان رشته مدیریت نوآوری و استراتژی
مدیران محصول و صاحبین کسبوکارهای نوآور
برای دانشجویان، اعضای استارتاپها و شتابدهندهها تخفیف در نظر گرفته شده است؛ در صورت تمایل به دریافت کد تخفیف، پیش از ثبت نام، از طریق واتساپ (۰۹۳۹۶۷۴۶۵۶۷) با ما در ارتباط باشید.