درباره کارگاه
شاید رسالت همه ما در زندگی این باشد که یک داستان خوب تعریف کنیم. زندگی تماماً یک قصه است و ما بازیگران آن هستیم. هر کاری که انجام میدهیم برای پیشبرد داستان زندگی است و هرکسی قصهگوی داستان خودش است. قصهگوی تغییر و تحولات درونی، اتفاقهای بیرونی، تصمیمها، موفقیتها و شکستهایش.
ما در دوره روایتگری در کسبوکار (کمپروژه) قرار است در کنار هم داستانسرایی برای کسبوکار را تجربه کنیم. اگر دوست دارید قصهگوی داستان خود یا برندتان باشید و افراد را به شنیدن داستانتان ترغیب کنید، این دوره مخصوص شماست. ما در این دوره در کنار هم یاد می گیریم چطور به بهترین شکل داستان برندمان را تعریف کنیم.
- ۱۶ ساعت آموزش
- بهار۱۴۰۳
- ارائهی گواهینامه پایان دوره
- حضوری
- شهریه دوره :۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
چرا مهارت روایتگری در کسبوکار؟
هر کسبوکاری برای خود هویت، لحن و شخصیتی دارد. پس هر کسبوکار هم قصهای برای تعریف کردن و پیامی برای منتقل کردن دارد. دوست دارد کسانی را پیدا کند که شیفته شنیدن داستانهایش باشند. ما، به عنوان صاحبان برندها، باید به کسبوکارمان کمک کنیم تا بتواند با صدای بلندتر و به شیوه درستتری حرفش را بزند. به جای اینکه پیامهایش را یکییکی از روی کاغذ بخواند، بتواند خودش را در یک قصه تعریف کند. بگوید کیست، از کجا آمده، پیامش چیست و چرا باید به حرفش گوش کنیم. در دنیایی که هر گوشهاش تبلیغی وجود دارد که در آن کسبوکاری از مزیتهای خود تعریف میکند، فقط صدای کسی شنیده میشود که یاد گرفته درست صحبت کند و چطور با تعریف کردن یک داستان پرکشش، خواننده را با خودش بالا و پایین ببرد و در او همزادپنداری ایجاد کند.
این روزها، خوشبختانه، کسبوکارهای بیشتری متوجه این موضوع شدهاند و هر روز به داستانسرایی در کسبوکار روی میآورند. برای موفق شدن در این زمینه، اول باید بدانند یک داستان خوب چیست و چه المانهایی دارد. بعد باید آنقدر تمرین نوشتن کنند تا متوجه شوند چطور از این ابزارها درست استفاده کنند. چطور کلمهها را کنار هم بچینند تا یک نوشته پاکیزه، خلاق و مهیج به مخاطب ارائه و او را درگیر کنند.
دستاوردها
آشنا شدن با مفاهیم روایتگری در کسبوکار
ایجاد تفاوت برای رساندن پیام برند به مخاطب در شلوغی پیامهای مشابه
آشنایی با ساختارهایی روایی برای کسبوکار
آشنایی با مفاهیم نوشتن متقاعد کننده
سرفصلها و قلابهای بیشتر برای مطالعه به صورت تخصصی
برنامه زمانی کارگاه
جمعه ۲۸ اردیبهشت
ساعت ۹:۰۰- ۱۳:۰۰
جمعه ۴ خرداد
ساعت ۹:۰۰ - ۱۳:۰۰
جمعه ۱۱ خرداد
ساعت ۹:۰۰ - ۱۳:۰۰
جمعه ۲۵ خرداد
ساعت ۹:۰۰ - ۱۳:۰۰
محتوای کارگاه
برای جزئیات بیشتر روی سرفصلها کلیک کنید.
- داستان چیست؟
- یک داستان خوب از چه اجزایی تشکیل میشود؟
- تفاوت روایت و داستان
- علم داستانسرایی (شیمی احساسات)
- بازاریابی نسل چهارم و عصر جدید
- چرایی بازاریابی محتوایی و ارتباط آن با داستانسرایی
- مشتری و پرسونا
- چرا برند به داستان نیاز دارد؟
- تفاوت روایتگری در کسبوکار و داستان سرایی؛ چرا باید داستان بگوییم و نه روایت؟
- تاریخچه داستانسرایی برای کسبوکارها
- نمونههای موفق داستانسرایی کسبوکار
- چگونگی استخراج ایدهی داستانی از دل روایت کسبوکار
- محتوای طولانی لزوماً یک داستان نیست
- همه مطالب نباید داستانی را روایت کنند
- بیشتر بازاریابهای محتوایی داستاننویس نیستند
- شخصیتپردازی برند در بازاریابی محتوایی داستانمحور
- دایره طلایی در داستانسرایی کسبوکار
- مقدمهای بر استفاده از ساختارهای دراماتیک در بازاریابی داستانمحور
- چگونگی استخراج ایدهی داستانی از دل روایت کسبوکار
- شیوههای استفاده از ساختارهای دراماتیک مرسوم سهپردهای، سفر قهرمان و حلقهی روایت برای ایجاد محتوای داستانمحور
- استفاده از فرمولهای پلاتی در نوشتن برای خلق کشش روایی؛ تفنگ چخوف، اصل تخاصم، قاعدهی قلاب و…
- ایجاد تعلیق و کنجکاوی در متن با استناد به مدلهای روایت داستانهای کارآگاهی
- بررسی پتانسیلهای شخصیتپردازی برند در متن داستانمحور
- کتاب مقدس داستان
- سیستم فعال داستانی
- طراحی دنیای مشارکتی در داستانسرایی
- بوم کسبوکار در برابر بوم داستان
- بوم داستان
- هدف
- مخاطب
- پیام اصلی
- فراخوان عمل
- داستان
- چه کسی و کجا؟
- لحن و قالب
- کمپین
- خروجی و دستاورد
مخاطبین
مدیران بازاریابی و مدیران کسبوکارها
فعالین حوزه برندینگ
مدیران محصول
دانشجویان و فارغالتحصیلان جویایکار
علاقهمندان به حوزه بازاریابی محتوا
برای دانشجویان، اعضای استارتاپها و شتابدهندهها تخفیف در نظر گرفته شده است؛ در صورت تمایل به دریافت کد تخفیف، پیش از ثبت نام، از طریق واتساپ (۰۹۳۰۰۱۴۲۱۱۸) با ما در ارتباط باشید.